فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌ی کارشناسي ارشد سال تحصیلی 1404-1403

25 12 2023
کد خبر : 8515672
تعداد بازدید : 910

«دانشگاه گیلان» بر اساس «آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مورخ 1401/10/17به شماره 307862/2»، «ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «دستورالعمل اجرایی مصوب جلسه 1401/11/02شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان»، برای نیم­سال اول سال تحصیلی 1404-1403 در دوره روزانه از بین دانشجویان و دانش ­آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه­های و موسسات آموزش عالی کشور دانشجو می­ پذیرد.

تمامی متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ 01 / 10 / 1402 تا 22 / 10 / 1402 میتوانند با مراجعه به سامانه استعداد درخشان دانشگاه گیلان به نشانی (https://edu.guilan.ac.ir/reg/info.php)، نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

الف  شرایط متقاضیان

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از شش نیم‏ سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی به لحاظ معدل کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم‏ رشته و هم‏ ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیم‏سال دانش‏ آموخته شوند. 

۲- برگزیدگان رتبه‏ های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‏ های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، در صورت پذیرش از سوی گروه آموزشی مربوطه مشروط بر دارا بودن سایر شرایط، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

۳- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه گیلان که در طول شش نیم‏ سال تحصیلی دانش‏ آموخته شوند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم‏ سال دانشجویان هم‏ رشته و غیر هم‏ ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

تبصره ۱: چنانچه بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط بند الف-۱، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت بیست درصد دوره کارشناسی ارشد رشته‏ ای تکمیل نشد، در غیر این‏صورت صرفاً ده درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه گیلان نیز می‏ توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

تبصره ۲: پرونده متقاضیان بند الف-۲ و الف-۳ به صورت مازاد بر ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تبصره ۳: برای دانشجویان تحصیل هم‏ زمان مدت مجاز حداکثر ده نیم‏سال است.

تبصره 4: برای خانم هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر 10 نیم­سال تحصیلی است.

تبصره 5: دانشجویانی که تا ۶ ماه در طرح کارورزی حضور داشته‌اند، سنوات مجاز ۹ نیمسال و برای دانشجویانی که بیش از ۶ ماه تا ۱۲ ماه در طرح کارورزی حضور داشته‌اند ، سنوات مجاز ۱۰ نیمسال در نظر گرفته می‌شود.

تبصره 6: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر 8 نیم­سال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند.

تبصره 7: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‏ آموختگی و صرفاٌ برای یک‏بار امکان‏ پذیر است.

 ب- مدارک مورد نیاز

۱- تکمیل فرم گواهی دانشجوی ممتاز دوره کارشناسی مخصوص دانشجویان دانشگاه گیلان که از طریق سامانه جامع آموزش باید مورد تایید دانشکده مربوطه قرار گیرد  و فرم شماره ۲ مخصوص دانشجویان سایر دانشگاهها (فرم شماره دو) و بارگذاری آن در سامانه دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه. (فرمت تصویری JPG و حداکثر 3 مگابایت)

۲- اسکن یک قطعه عکس ۴*۳ جدید و بارگذاری آن در سامانه.

۳- ثبت مشخصات و سوابق  آموزشی متقاضی در سامانه پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد (Master) دانشگاه گیلان (سامانه دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه).

۴- واریز مبلغ یک میلیون و پنجاه هزار ریال (1050000 ریال) بابت حق ثبت نام از طریق سامانه پرداخت آنلاین دانشگاه گیلان و دریافت کد رهگیری جهت بارگذاری در سامانه دبیرخانه استعدادهای درخشان دانشگاه.

۵- ریز نمرات کارشناسی و بارگذاری آن در سامانه.
۶- ارایه مدارک مورد نیاز برای یکی از بندهای الف -۱  تا الف-۲.

ج- زمان و نحوه ارسال مدارک

داوطلبان واجد شرایط می‏ بایست حداکثر تا پایان روز جمعه  ۱۴۰2/10/22از طریق سامانه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه با ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز، در محل های پیش بینی شده، ثبت نام نمایند. داوطلبین گرامی می‏ توانند سئوالات خود و پاسخ آن را از طریق سامانه پیگیری نمایند 


دسته بندی :
اسلایدشو
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

19 02 2024

قرار گرفتن عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد در میان اساتید برتر در همکاری با جامعه و صنعت

جناب آقای دکتر مصطفی ابراهیم پور ازبری، دانشیار گروه مدیریت و رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد به عنوان یکی از سه عضو هیات علمی برتر دانشگاه گیلان در همکاری با جامعه و صنعت از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شدند. طی دهه های اخیر روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل توجه بوده است. در این مسیر دانشگاه ها به تدریج علاوه بر وظیفه آموزش و تربیت نیروی متخصص، مباحث پژوهش و نوآوری را نیز توسعه داده اند. در این راستا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 120 نفر از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه¬ها و مراکز آموزش عالی کشور را بر اساس محورهای زیر به عنوان اعضای هیات علمی برتر در سال 1402 معرفی کرده است. •  مشارکت در فعالیت ها و برنامه ریزیه ای ملی و منطقه ای •  اجرای قراردادهای تقاضامحور •  ارائه دستاوردهای کاربردی و موثر در رفع مشکلات کشور •  همکاری با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره وری و کارآیی •  نقش آفرینی موثر در ایجاد و فعالیت شبکه های علمی و تشکل های تخصصی اثرگذار  بر اساس معیارهای فوق، جناب آقای دکتر ابراهیم پور، دانشیار گروه مدیریت و رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد، در میان اعضای هیأت علمی برگزیده دانشگاه گیلان قرار گرفتند. ضمن عرض تبریک برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیقات بیشتر آرزومندیم. اهم دستاوردی دانشیار محترم دانشکده مدیریت و اقتصاد در معیارهای 5 گانه فوق به شرح زیر است: 1) تجارب مشارکت در فعالیت ها و برنامه ریزیه ای ملی و منطقه ای همکاری در تدوین سند برنامه هفتم توسعه در بخش صنعت و معدن 2) مهم ترین قراردادهای تقاضامحور • تحلیل راهبردی و رتبه بندی طرح های سرمایه گذاری تعاونی های توسعه و عمران در راستای افزایش اشتغال در استان گیلان • بررسی عملکرد تعاونی های دهیاری های استان گیلان و ارائه برنامه های توسعه خدمات آن ها • تحلیل زنجیره ارزش صنایع کلیدی منتخب استان گیلان با تاکید بر توسعه اشتغال پایدار 3) دستاوردهای ویژه کاربردی تالیف کتاب مدیریت زنجیره ارزش 4) همکاری های ویژه با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره وری و کارآیی مشاور مدیرعامل بیمارستان پارس استاد راهنمای طرح حمایت از پایان نامه کاربردی تحت عنوان ارزیابی تأثیر سیاست های پیشگیری کووید -۱۹ بر جنبه های زنجیره تامین شرکت های تعاونی استان گیالن تحت شرایط عدم اطمینان استاد راهنمای طرح حمایت از پایان نامه کاربردی تحت عنوان  ارائه مدل درجه بند ی ادارات امور شعب براساس شاخص های بانکداری نوین با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها مورد مطالعه: شعب بانک دی در استان تهران استاد راهنمای طرح حمایت از پایان نامه کاربردی تحت عنوان طراحی الگوی بهبود عملکرد پایدار شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی استان گیلان استاد راهنمای طرح حمایت از پایان نامه کاربردی تحت عنوان تاثیر دوسوتوانی زنجیره تامین و قابلیت چابکی زنجیره تامین بر عملکرد عملیاتی با نقش تعدیل گری شایستگی فناوری اطلاعات 5) نقش آفرینی مؤثر در ایجاد و فعالیت شبکه های علمی و تشکل های تخصصی اثرگذار •  مشاور علمی انجمن علمی رشته مدیریت صنعتی؛ بیش از 5 سال، در جهت تدوین و اجرای دوره های آموزشی، همایش و کارگاه ها. •  برگزاری کارگاه پروپوزال نویسی (شناسایی اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرای و نگارش پروپوزال)؛ در هفته پژوهش در هر سال.

07 04 2024

برنامه بورسیه بانک توسعه اسلامی برای سال علمی 2025 - 2024

بانک توسعه اسلامی از سال  1992 برنامه اعطای بورسیه تحصیلات عالی به واجدین شرایط برنامه فناوری پیشرفته(Merit Scholarship Programme for High Technology) را در دستور کار خود قرار داده است. هدف برنامه مذکور توسعه منابع انسانی در کشورهای عضو بانک از طریق ارائه این بورسیه تحصیلی به محققان برجسته برای انجام تحقیقات و مطالعات پیشرفته در زمینه‌های علوم کاربردی و فناوری مورد نیاز برای توسعه کشورهای عضو و همچنین ارتقا توان علمی، فناوری و پژوهشی و پتانسیل پژوهشگران و تقویت توان علمی، فناوری و پژوهشی موسسات در کشورهای عضو است. زمینه‌ها و موضوعات مطالعاتی براساس نیاز مستقیم و با هدف تامین نیازهای توسعه‌ای کشورها در ارتباط با علم و فناوری تعیین می‌شود و نیازها با توجیهاتی مشتمل بر فقدان تخصص، علم نوظهور، حل مسئله و مدیریت، اعلام و طبقه‌بندی می‌شوند. برهمین اساس، بانک مذکور ضمن تاکید مجدد بر حمایت از توسعه سرمایه انسانی جامع و فراگیر اعلام نموده که اقدام بانک برای برنامه‌های بورسیه تحصیلی فوق برای مقاطع دکتری (Phd) و تحقیقات پسادکتری برای سال علمی 2025-2024 آغاز شده و از داوطلبان علاقمند واجد شرایط دعوت به عمل آورده است که از طریق پورتال آنلاین بورسیه به نشانی https://www.isdb.org/scholarships درخواست خود را پیش از 1 اردیبهشت 1403 (برابر با 20 آوریل 2024) به بانک منعکس نمایند. برای اطلاعات بیشتر و دریافت فایل پیوست کلیک کنید.